کارت‌های سبز EB3
برای کارکنان حرفه‌ای، ماهر و سایر کارکنان است.

EB3
هر سال کارفرمایان برای دریافت کارت سبز، ده‌ها هزار کارمند خارجی را در رده‌های EB1، EB2 و EB3 حامی می‌شوند.

رده‌بندی مهاجرتی EB3 سه زیرشاخه دارد: EB-3A، حرفه‌ای‌ها؛ EB-3B، کارگران ماهر؛ و EB-3C، سایر کارگران.

<h3>دسته‌بندی‌های EB3</h3> 1. <b>حرفه‌ای‌ها</b>: باید نشان دهند که درجه لیسانس مورد نیاز برای ورود به شغل است. تحصیلات و تجربه نمی‌تواند جایگزین درجه لیسانس شود. 2. <b>کارگران ماهر</b>: باید توانایی نشان دهند که حداقل دو سال تجربه کاری یا آموزش دارند. 3. <b>سایر کارگران</b>: باید بتوانند در زمانی که کارفرما درخواست را ارسال می‌کند، به انجام کار کارگری بی‌تجربه (نیاز به کمتر از دو سال آموزش یا تجربه) بپردازند و این کار شرایط موقت یا فصلی نباشد و برای آن کارگران واجد صلاحیت در ایالات متحده در دسترس نباشد. تعداد کارگران بی‌تجربه محدود به کمتر از ۱۰٬۰۰۰ ویزا در سال است.

کارت‌های سبز EB3 محدود به ۲۸.۶٪ از سطح جهانی ۱۴۰٬۰۰۰ کارت سبز هستند، به علاوه هر تعداد مانده از رده‌های EB1 و EB2.

 

Client Reviews

کارت‌های سبز EB3 </br> برای کارکنان حرفه‌ای، ماهر و سایر کارکنان است. 1

اگر نتیجه‌ای بهترین است را می‌خواهید

“آقای شوسترمن و شرکت حقوقی او نماینده من و خانواده‌ام بودند و با موفقیت نمایندگی کرده‌اند. او نه تنها یک خبره حقوقی در تمام موارد مهاجرت است، بلکه به طور ویژه انسانی خارق‌العاده است زیرا با مشتریان خود همدردی می‌کند و اهمیت انجام عدالت را درک می‌کند.”

- ماریا داواری ناپ، شیکاگو، ایلینوی
Read More Reviews

Zoom Consultations Available!

<h2>فرآیند PERM</h2> کارفرمایان می‌توانند کارگران EB3 را برای کارت‌های سبز حامی شوند فقط اگر حقوقی را که توسط وزارت کار ایالات متحده تعیین می‌شود یا حقوق واقعی که به کارگران آمریکایی می‌دهند، پرداخت کنند، که کدامیک بالاتر باشد. کارفرماها باید قبل از شروع فرآیند گواهی حقوق پیشنهادی (PWD) را از وزارت کار (DOL) دریافت کنند.

کارفرماها باید نشان دهند که برای شغل خود کارگر آمریکایی با کیفیت حداقل وجود ندارد با انجام فرآیند گواهی کار دائم. گواهی کار دائم صادر شده توسط وزارت کار به کارفرما اجازه می‌دهد یک کارگر خارجی را به صورت دائمی در ایالات متحده استخدام کند. کارفرما باید یک برنامه گواهی کار معتبر را از <a href=”https://www.doleta.gov” target=”_blank” rel=”noopener”>مدیریت اشتغال و آموزش (ETA) وزارت کار</a> دریافت کند. وزارت کار باید تأیید کند که تعداد کافی کارگران آمریکایی که توانایی، تمایل، صلاحیت و قابلیت پذیرش فرصت شغلی در منطقه کاری موردنظر را دارند، وجود ندارند و استخدام کارگر خارجی به شرایط حقوق و شرایط کار کارگران آمریکایی مشابه تأثیر منفی نمی‌گذارد.

کارفرما باید شغل را تبلیغ کرده و برای بیش از ۳۰ روز و کمتر از ۱۸۰ روز رزومه‌ها را بررسی کند، قبل از ارسال برنامه برای اطمینان از عدم وجود سایر کارگران آمریکایی واجد شرایط.

تبلیغات مورد نیاز عبارتند از:

<ul> <li>ثبت سفارش شغلی با یک آژانس کاریابی ایالتی؛</li> <li>دو آگهی یکشنبه در یک روزنامه معمولی در منطقه کاری موردنظر؛</li> <li>اعلان درونی درون سازمان؛</li> <li>سه آگهی اضافی از فهرست پیش‌تعیین شده.</li> </ul> اگر وزارت کار برنامه گواهی کار را رد کند، کارفرما می‌تواند از ردیف تجدیدنظر مجوز کار برای تجدیدنظر به دادگاه تجدیدنظر مجوز کار متقاضیان (BALCA) استفاده کند.

حرفه‌هایی که به عنوان شغل‌های کمبود مشخص شده‌اند (پرستاران ثبت شده و فیزیوتراپیست‌ها) نیازی به طی کردن فرآیند گواهی کار ندارند.

<h3>ثبت یک تقاضای ویزای EB3</h3> پس از تأیید برنامه گواهی کار، کارفرما باید در عرض ۱۸۰ روز یک تقاضای ویزای EB3 (فرم I-140) را به سازمان مهاجرت و تابعیت آمریکا (USCIS) ارسال کند.

در فرم I-140، کارفرما باید تأیید کند:

<ol> <li>که کارمند شرایط شغلی مشخص شده در برنامه گواهی کار / گواهی کار را داراست</li> <li>که توانایی پرداخت حقوق پیشنهادی به کارمند را دارد.</li> </ol> <h3>تاریخ اولویت EB3 شما چیست؟</h3> تاریخ اولویت شما موقعیت شما در خط صف دریافت کارت سبز است.

اگر کارفرمای شما شما را برای دریافت کارت سبز با استفاده از فرآیند گواهی کار حمایت کرده باشد، تاریخ اولویت شما روزی است که وزارت کار آمریکا برنامه گواهی کار را دریافت کرد. اگر هیچ برنامه گواهی کاری به نیابت از شما ارسال نشده باشد زیرا شما پرستار ثبت شده هستید، تاریخ اولویت شما روزی است که USCIS نامه مهاجرتی I-140 را که توسط کارفرمای شما ارسال شده است دریافت کرد.

با دانستن تاریخ اولویت EB-3 خود، می‌توانید با بررسی بولتن ماهانه وزارت خارجه <a href=”https://www.shusterman.com/statedepartmentvisabulletin/” target=”_blank” rel=”noopener”>Visa Bulletin</a> مشاهده کنید که آیا این تاریخ “جاری” است یا خیر.

<h3>درخواست یک کارت سبز EB3</h3> اگر کارمند وضعیت غیرمهاجر معتبری در ایالات متحده داشته باشد و تاریخ اولویت وی جاری باشد، می‌توان به صورت همزمان با I-140 یک برنامه درخواست تنظیم وضعیت (I-485) را ارسال کرد. اعضای خانواده همراه (همسر و فرزندان ناشروط و مجرد) نیز ممکن است بتوانند درخواست I-485 خود را نیز ارسال کنند.

در غیر این صورت، پس از تأیید I-140 و تاریخ اولویت جاری، کارمند و اعضای خانواده‌اش می‌توانند درخواست ویزای مهاجرتی خود را در خارج از کشور ارائه کنند.

منابع اضافی کارت‌های سبز EB3

******************************************************************************
این صفحه با استفاده از هوش مصنوعی، به‌ویژه Chat GPT 4، نسخه انگلیسی اصلی این صفحه را در سال ۲۰۲۳ به این زبان ترجمه کرده است. ما نمی‌دانیم آیا این ترجمه به‌طور کامل دقیق است یا خیر. همچنین، این صفحه ممکن است به‌طور کامل به‌روز نباشد. به خوانندگان خود توصیه می‌کنیم که به این صفحه به عنوان مشاوره حقوقی اعتماد نکنند، بلکه به عنوان اطلاعات پیش‌زمینه درباره سیستم مهاجرتی آمریکا استفاده کن

FREE NEWSLETTER
Immigration Updates
We promise not to spam you. Unsubscribe at any time.
Invalid email address

Decades of Immigration Experience Working for You


What Can We Help You With - Videos

Winning Your Case in Immigration Court

Green Cards through Employment

Green Card through Marriage

 

View More Videos