کارت سبز EB2
درجه‌های پیشرفته و NIWS

EB2 کارت‌های سبز EB2 برای مهاجران واجد شرایط اختصاص داده شده‌اند که (1) اعضای حرفه‌هایی که درجات پیشرفته یا معادل آن را دارند، (2) کسانی که در علوم، هنرها یا تجارت استعداد استثنایی دارند و (3) کسانی که برای ویورهای منافع ملی واجد شرایط هستند. درخواست می‌شود که اینگونه مهاجران باعث بهبود قابل توجهی در اقتصاد ملی، منافع فرهنگی یا آموزشی ایالات متحده شوند و خدمات آن‌ها توسط کارفرمایی در ایالات متحده مورد نیاز است.

بر خلاف کارگران اولویتی EB1، فرد فقط پس از اینکه کارفرمایش گواهی کار PERM برای شغل او دریافت کرده باشد، می‌تواند به ایالات متحده مهاجرت کند. کارفرما باید اثبات کند که حداقل تحصیلات مورد نیاز برای شغل یک درجه پیشرفته است. فردی که مدرک کارشناسی و پنج سال تجربه حرفه‌ای دارد، ممکن است معادل درجه پیشرفته را داشته باشد.

شما باید مدارکی مانند سوابق تحصیلی رسمی که نشان دهنده داشتن درجه پیشرفته آمریکا یا معادل خارجی آن است، یا سوابق تحصیلی رسمی که نشان می‌دهد که شما درجه لیسانس آمریکا یا معادل خارجی آن را دارید و نامه‌هایی از کارفرمایان فعلی یا سابق که نشان دهنده داشتن حداقل ۵ سال تجربه کاری پس از کسب درجه لیسانس در رشته متخصصی می‌باشد، ارائه دهید.

 

Client Reviews

کارت سبز EB2</br>درجه‌های پیشرفته و NIWS 1

حقوقی در تمام موارد مهاجرت

“آقای شوسترمن و شرکت حقوقی او خانواده من و من را به خوبی نمایندگی کرده‌اند. او نه تنها یک حقوقدان حرفه‌ای در تمام مسائل مهاجرت است، بلکه به طور ویژه انسانیت وی بیشتر است زیرا او با مشتریانش همدردی می‌کند و اهمیت می‌دهد که عدالت برقرار شود.”

- ماریا داوری ناپ، شیکاگو، ایلینوی
Read More Reviews

Zoom Consultations Available!

استثنایی بودن درجه EB2

در تعیین اینکه آیا یک فرد درجه استثنایی را در رده EB2 دارد یا خیر، فقط مالکیت مدرک یا لایسنس کافی برای اثبات این استثنایی بودن نیست. فرد باید ۳ از ۶ شرطی که در آیین‌نامه‌ها ذکر شده است را برآورده کند.

شما باید توانایی استثنایی در علوم، هنرها یا تجارت را نشان دهید. استثنایی بودن “یک درجه تخصص بالاتر از آنچه به طور معمول در علوم، هنرها یا تجارت مشاهده می‌شود است.” شما باید نیازهای مشخص شده در گواهی کار را برآورده کنید.

اگر این معیارها به راحتی به شغل فرد مربوط نباشند، کارفرمایش می‌تواند شواهد قابل مقایسه دیگری ارائه کند تا اثبات کند که فردی با استثنایی بودن است.

معافیت منافع ملی درجه EB2

هنگامی که معتبر بداند که این درجه در منافع ملی است، USCIS می‌تواند نیازهای یک پیشنهاد شغلی و گواهی کار PERM را کنار بگذارد. اگر متقاضی ثابت کند: (۱) که پیشنهاد فعالیت پیشنهادی فرد خارجی اهمیت و ارزش زیادی دارد؛ (۲) که او در موقعیت مناسبی برای پیشبرد فعالیت پیشنهادی است؛ و (۳) که در کل به منافع ایالات متحده نیاز دارد که نیازهای پیشنهاد شغلی و گواهی کار را کنار بگذارد.

افرادی که درخواست معافیت منافع ملی می‌دهند، درخواست می‌کنند گواهی کار کنار بگذارند زیرا در منافع ایالات متحده است. با این‌حال، شغل‌هایی که برای معافیت منافع ملی واجد شرایط هستند توسط قانون تعریف نشده‌اند و معمولاً معافیت منافع ملی به کسانی اعطا می‌شود که استثنایی هستند (مشاهده بالا) و استخدام آن‌ها در ایالات متحده به نحو قابل توجهی به کشور کمک می‌کند. افرادی که درخواست معافیت منافع ملی می‌دهند، می‌توانند به صورت خودکار درخواست خود را ارائه دهند (نیازی به کارفرمای حامی ندارند) و گواهی کار خود را همراه با فرم I-140، درخواست برای کارگر خارجی، مستقیماً به USCIS ارسال کنند.

تاریخ اولویت EB2 شما چیست؟

تاریخ اولویت شما مکان شما در صف برای دریافت کارت سبز است.

اگر کارفرمای شما از روند PERM برای دریافت کارت سبز شما حمایت کرده باشد، تاریخ اولویت شما روزی است که وزارت کار ایالات متحده درخواست PERM را دریافت کرده است. اگر برای شما درخواست PERM به علت عدم نیاز ارائه نشده باشد، تاریخ اولویت شما روزی است که USCIS درخواست I-140 را که توسط کارفرمای شما ارسال شده است، دریافت کرده است.

بعد از اینکه تاریخ اولویت EB2 خود را می‌دانید، می‌توانید با بررسی بولتن ماهانه وزارت خارجه Visa Bulletin ببینید آیا “فعلی” است یا خیر.

۲۸.۶٪ از ۱۴۰٬۰۰۰ کارت سبز مبتنی بر اشتغال یا حدود ۴۰٬۰۰۰ ویزای استثنایی و ویزای سرمایه‌گذاری که استفاده نشده است، برای افرادی در رده EB2 هر سال رزرو شده است.

******************************************************************************
این صفحه با استفاده از هوش مصنوعی، به‌ویژه Chat GPT 4، نسخه انگلیسی اصلی این صفحه را در سال ۲۰۲۳ به این زبان ترجمه کرده است. ما نمی‌دانیم آیا این ترجمه به‌طور کامل دقیق است یا خیر. همچنین، این صفحه ممکن است به‌طور کامل به‌روز نباشد. به خوانندگان خود توصیه می‌کنیم که به این صفحه به عنوان مشاوره حقوقی اعتماد نکنند، بلکه به عنوان اطلاعات پیش‌زمینه درباره سیستم مهاجرتی آمریکا استفاده کن

FREE NEWSLETTER
Immigration Updates
We promise not to spam you. Unsubscribe at any time.
Invalid email address

Decades of Immigration Experience Working for You


What Can We Help You With - Videos

Winning Your Case in Immigration Court

Green Cards through Employment

Green Card through Marriage

 

View More Videos